دربارۀ فیلمِ «روزهای صفر» (Zero days)

کم‌تر از یک ماهِ پیش، فیلمِ مستندی به نامِ «روزهای صفر» (Zero days) + منتشر شد که توسّطِ «آلکس گیبنی» ساخته شده است. او کارگردانِ مستندسازی است که فیلم‌هایی دربارۀ شکنجۀ زندانی‌ها در زندان‌های آمریکا و آزار و اذیتِ جنسیِ کشیش‌های کاتولیک هم ساخته و درواقع یک مستندسازِ سیاسی است.

 

مستندِ «روزهای صفر» در بابِ جنگِ سایبریِ آمریکا و اسرائیل علیهِ ایران است و از پیچیده‌ترین حملۀ سایبری که تا به حال، علیهِ تشکیلاتِ صنعتی یا نظامیِ یک کشور انجام شده، حرف می‌زند. این فیلم در جشنوارۀ برلین، نامزدِ دریافتِ خرسِ طلایی و نشانِ بهترین فیلم هم شد.

 

برنامۀ «عصر» به کارگردانیِ دکتر «نادر طالب‌زاده»، با دعوت از دکتر «حسن عبّاسی» به بررسی و تحلیلِ این فیلم پرداخته است

خلاصه‌ای از فیلم:
کارگردان ویروسی به نامِ «استاکس‌نت» را معرّفی می‌کند که سالِ 88، توسّطِ یک لب‌تاپِ آلوده، واردِ سیستم‌های کنترل و تأسیساتِ هسته‌ای نطنز شد و سانتریفیوژهای بسیاری را از کار انداخت... (به راحتیِ آب‌خوردن!)
در فیلم خواهید دید که غربی‌ها چطور دقیق و جزء به جزء از همۀ اقدامات و تحرّکاتِ ما در نطنز خبر داشتند و وقتی دانشمندانِ جوانِ ما بی‌خبر از همه‌جا، هرچه می‌کردند و بالا پایین می‌شدند که یعنی چه اتّفاقی افتاده و دلیل را نمی‌یافتند، آن‌ها از طریقِ دوربین‌های سازمانِ ارژی اتمی که برای کنترل ماِ  و ایجادِ اعتمادسازی! در تآسیسات قرار گرفته، مشغولِ تماشا  بودند و لبخند می‌زدند! وقتی در فیلم می‌دیدم که یک مُشت حرامیِ خبیث، تک‌تکِ رفتارها و حرکاتِ ما را درخانۀ خودمان تحتِ نظر دارند، یادِ حرف‌های جنابِ «روحانی» و علاقه‌اش به افزایشِ ارتباطِ حسنه با آمریکا و جهان افتادم و داشتم دق می‌کردم، شهدایی که جان دادند، خون ریختند تا کشور و مردم سَرشان بالا باشد و محتاجِ دشمن نباشیم ولی این حضرات... هرچقدر رهبری در گوش‌شان از نفوذ خواند، هرچقدر ملّت تظاهرات و تحصّن و اعتراض کرد، باز آن‌ها در وین، با دشمن، مشغولِ قدم‌زدن و دست‌دادن و گفتن و خندیدن شدند و هنوز هم احمقانه و به احتمالِ زیاد خیانت‌کارانه! از ثمراتِ برجام می‌گویند و راه به راه به آن‌ها التماس می‌کنند، حالا که ما به همۀ تعهّدات‌مان عمل کردیم، شما هم آقایی کنید و تحریم‌هایتان را قدری زودتر بردارید!     

_ خواهش می‌کنم و حتماً وقت بگذارید و به عنوانِ یک ایرانی، یک مسلمان این برنامه را ببینید. +

_ نسخۀ اصل و کاملِ «روزهای صفر» هم با زیرنویسِ فارسی در اینترنت قابلِ دانلود است. راستش من تابِ تماشای تمامش را نداشتم. تیزرِ خارجیِ فیلم را که دیدم، داشتم دیوانه می‌شدم... +

_ راستی! پُرواضح است که کارگردان بی‌هماهنگی و اجازۀ آمریکا و اسرائیل نمی‌توانست این فیلم را بسازد و هدف‌شان هم از ساختِ آن در پایانِ فیلم روشن می‌شود؛ چرا که مفصّل ما را تهدید می‌کنند و از ویروسی جدیدتر به نامِ «نیتروزئوس» می‌گویند که قرار است در وقتِ جنگِ احتمالیِ ایران و اسرائیل، همۀ کشور را موردِ حمله قرار دهد... کارگردان خودش البتّه در مصاحبه‌ای می‌گوید، منابعی در اختیارِ من گذاشتند تا این فیلم را بسازم و  آژانسِ امنیّتِ ملّیِ آمریکا به مردمش ثابت کند، سلاح‌هایی که می‌سازد، بسی قدرتمندتر از تصوّر است...  +

 

                  سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَیّ مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

 

* برای قلبِ بیمار دکتر «طالب‌زاده» هم دعا کنید! او یکی از سرمایه‌های عزیزِ ماست! خدا او را حفظ کناد!

** دلم می‌خواست با تمرکز و تحقیقِ بیشتر و تماشای کاملِ فیلم و نثری بهتر، این یادداشت را می‌نوشتم. به قولِ جلال: رها کنم... مهم این است که خبر و نشان به دستِ آشنا رسد!

بعدنوشت: یک یادداشتِ خواندنی در این موضوع: +

۸ ۳

خیلی فوری!

     یکی از شریف‌ترین و محترم‌ترین برنامه‌هایی که تلویزیون پخش میکند، برنامۀ «عصر»، کارِ «دکتر نادر طالب‌زاده» است. او و گروهِ همکارش، حقیقتاً مهم‌ترین و تازه‌ترین مباحث و مسائلِ روزِ جهان که با اسلام و انقلاب در ارتباط است را به شکلِ علمی و مستند و با دعوت از کارشناس‌های درجه یک و آگاه واکاوی می‌کند و با این درجه از اهمّیّت و کاربُرد و تخصّص، درنهایتِ تواضع و فروتنی و بی‌حاشیه سال‌هاست که مشغول است و متأسّفانه آنطور که شایسته و بایستۀ این برنامه است برایش تبلیغ و تشویق وجود ندارد. حالا که این‌ها را می‌نویسم، یک ربعِ دیگر؛ ساعتِ 16، شبکۀ افق برنامۀ اخیرِ عصر را بازپخش می‌کنند. خواهش می‌کنم نقداً این برنامه را دریابید و ببینید که دشمنِ ما چه اندازه خبیث است و تا مسموم‌کردنِ آبِ زمزم و ساختنِ ویروسی برای پایین‌آوردنِ مود و حالِ عبادیِ ما هم پیش رفته! دکتر «علی کرمی» بسیار زیبا و مستند در بابِ تاریخِ جنایتِ بیولوژیکِ آمریکا صحبت می‌کند...    اگر دیر رسیدید، لینکِ فیلمِ این برنامه: +، توضیحاتی در بابِ تهدیداتِ نوین علیهِ مسلمانان:  + 

از هفتۀ پیش می‌خواستم در بابِ «عصر» و دکتر و بحثِ بسیار مهمِّ جنگِ سایبری و توضیحاتِ «حسن عبّاسی» بنویسم که نشد و تنبلی هم کردم البتّه. شما فعلاً این قسمتِ اخیر را تماشا کنید. من این‌جا یادداشتِ جدید را می‌نویسم اِن‌شاءلله.    

_ از سخنانِ دکتر کرمی: سه هفته پیش از حجِّ سالِ گذشته، من سخنرانی کردم و هشدار دادم که امسال حجّاج امنیّت ندارند و کاش ایرانی‌ها در آن شرکت نکنند ولی رفتند و آن فاجعه رخ داد و بسیاری از نخبگانِ ایرانی را از دست دادیم! پس از فاجعه هم یک مقالۀ علمی در بابِ این حادثه نوشته نشد و سازمانِ حج و زیارت با این همه قدرت و امکانات تاکنون چه کرده است؟!

_ یادم هست وقتی عمره مشرّف شده بودم، در حَرم و سعی صفا و مروه و در مدینه، لب به آبِ زمزم نزدم. دلم برنمی‌داشت که از آن ظرف‌ها و آبخوری‌های وهّابی‌ها آب بخورم! حالا فهمیدم که آب‌ها آلوده بود... 

۵ ۲
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیمِ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد

وَ

عَجِّل فَرَجَهُم!