آب‌گینه

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیمِ
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد
وَ
عَجِّل فَرَجَهُم!

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

در هجوِ «مرکز آوای انقلاب اسلامی» و چند خواننده

چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ

     آقای «مرکزِ آوای انقلابِ اسلامی»، منّت بگذارید بر سَرِ ما و دیگر برای سیّدالشّهدا و اربعین کار نکنید! آن کارهای سفارشیِ قبلی برای انقلاب، آمریکا، مقاومت و... را تحمّل کردیم و لال شدیم ولی حالا دیگر سخن از امامِ معصوم است! می‌فهمید؟! 

    ای داد از این ترانه‌های ضعیف و سخیف و آهنگ‌های آزاردهنده...

   حضراتِ «چاوشی»، «خواجه‌امیری»! 

   صدای شما خوب، برخی قطعات‌تان شنیدنی، زمزمه‌‌کردنی، اصلاً یک تکّه جان! ولی کارهای اخیرتان برای امام افتضاح بود! آن‌قدر که طعمِ شیرینِ آن قبلی‌ها در گوشم زهر شد! 

    جناب! از برای خدا، دیگر سفارشی نخوان! 

 

* به‌نظرم، کارهای «رضا صادقی» بهترک بودند و البتّه نه عالی و درخور!

نظرات  (۱۱)

۲۶ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۱ خانم لبخند
برای امام؟ آهنگ جدیدی انتشار دادند؟ نشنیدم.
پاسخ:

بله؛ به مناسبتِ اربعین منتشر شدند؛ «دل‌خون» از چاوشی، «من عاشقم» از خواجه امیری.

 

بهتر! چیزی از دست ندادید.

احسنت
پاسخ:
سلامت باشید.
صحیح میفرمایید نمی فهمند 
پاسخ:
عرض کردم.

ای بابا چاوشی هم خراب کرد که

 

راستی من و وحید تو ماشین به کریمی که میرسیم واسه شادی روحت دعا میکنیم :-)

پاسخ:

اوهوم.

قربانت.

فاتحه مع الصّلوات فراموش نشه! :)

این ها رو نمیگم 
اما هستن خواننده هایی که برای افزایش مخاطب هاشون کارهای دینی میخونن میخوان در بین همه ی طیف ها طرفدار داشته باشند
پاسخ:

بله.

«مردم بردگانِ دنیایند و دین بازیچۀ زبان‌شان. تا آن‌گاه که آب و نان‌شان برسد، همراهِ دین هستند، امّا آن‌گاه که آزمون و بلایی رسد، دین‌داران اندکند!» «سیّدالشّهدا» (س)

حالا باز خواننده ای که شعر این مدلی بخونه قابل تحمل تر از مداحلی با ریتم یه شعر دیگه نوح و مدل بخونه
این موردو اصلااا نمیتونم تحمل کنم :(
پاسخ:
گاهی برخی ملودی و آهنگ‌ها زیبا هستند و برخی مدّاحان آن را محملِ نواهای خود می‌کنند و به نظرِ من خیلی زیباست ولی خب اگر یادآورِ فسق و فجور باشد و  یا ترانه‌ای از فلان خوانندۀ زن، بله خیلی زننده است و حق داری.
دل خون که افتضاح بود
ولی عطش آتش خواجه امیری بد نبود نسبتا...

ولی چاوشی واقعن شعرشم افتضاح بود...
پاسخ:

بله؛ شعرش بهترک بود و همان «نسبتاً»!

۲۷ آبان ۹۵ ، ۱۰:۳۷ خانم لبخند
دانلود کرده و شنیدیم. دل خون رو البته.
من همیشه میگفتم یکی از نقاط قوت چاوشی اینه که به شعر ترانه ش اهمیت میده اما این دل خون رو که شنیدم، شعرش به معنای واقعی چرت و افتضاح بود. 
پاسخ:

بله.

البتّه نه همۀ آهنگ‌هایش ولی اغلب خوب بودند.

واقعاً حیف!

۳۰ آبان ۹۵ ، ۰۰:۴۶ میثم علی زلفی
هوففففففففففففففففففف
این صدای نفس های خسته ام بود بعد از خواندن مطلبتان در ساعت 00:45 نیمه شب بعد از یک روز تلاش برای اربعین
پاسخ:
متوجّهِ ربطش به یادداشتم نشدم.
۳۰ آبان ۹۵ ، ۱۰:۴۳ میثم علی زلفی
خیلی مهم نیست مویدی بر نوشته شما بود
ربطش به این است که خدا حتی یک پیامبر را با موسیقی مبعوث نکرد.
مثلا بیاید گیتار بزند و مردم با شنیدن گیتار به خدا جذب شوند. آنوقت چطور با دورکننده ترین چیزها در مسیر سیر و سلوک (تعبیر ایت الله شاه آبادی است در کتاب چهل حدیث امام ) می خواهیم مردم را به حسین علیه السلام دعوت کنیم؟
پاسخ:
من که با این نظر از جهتی موافق و از سوی دیگر مخالفم  ولی رهبری با شما اصلاً همراه نیست. ایشان حتّی برخی موسیقی ِ غربی را معنوی و رو به آسمان می‌داند!
چه جالب! در چهل حدیث هم آمده؟! پس چگونه آقای خمینی بعدتر، برخی آهنگ‌ها را مجاز دانستند؟
۳۰ آبان ۹۵ ، ۱۲:۵۸ میثم علی زلفی
گفتم در مسیر سیر و سلوک (دقت داشتید چنین اشکالی نمی کردید) از ما چشم برزخی و ... نخواسته اند.
ضمن اینکه معلوم است منظور موسیقی حرام است.
بله بنده خود مقلد رهبری هستم و بحث موسیقی ایشان را مفصل خوانده ام. مبنا و تعریف ایشان از موسیقی متفاوت است. در نزد ایشان غربی و شرقی بودن تند و کند خواندن غمگین و شاد بودن و ... ملاک حرمت نیست.... (رجوع شود به رساله ی آموزشی امام خامنه ای جلد دوم معاملات)
بله ممکن است موسیقی در بعضی جاها باعث تلطیف عواطف و احساسات شود ولی آیا این معنیش معنویت و کسب آن است!
بنده ندیده ام که ایشان چنین عبارتی را به کار برده باشد.
البته بعید نیست که منظور مقدمات کسب معنویت باشد ....
مثلا یک موسیقی انسان را تحریک کند تا از کشورش دفاع کند یا به فقرا کمک کند. اینجا موسیقی خودش رشد ایجاد نکرد بلکه مقدمات رشد را فراهم کرد.
البته باز اینجا بحث است که آیا کاری که از سر تحریک احساس انجام شود ارزشمند است و سبب کسب معنویت می شود یا خیر که مفصل است و از حوصله وبلاگ خارج!
ببخشید
پاسخ:

من که عرض کردم با شما از جهتی موافقم. اتّفاقاً من موسیقیِ مجاز و غیرِ مجاز؛ هر دو را حجاب می‌دانم...

 با توجّه به این که گفتید: جذب هم با موسیقی امکان ندارد، اشکال نکردم، برایم سؤال بود.

درضمن، اگر بحث بر سَرِ موسیقیِ حرام است، که تکلیف  کاملاً روشن است. من تصوّر کردم که منظورِ شما و نقلی که از چهل حدیث کردید، موسیقیِ مجاز است.

 

آن نقلِ رهبری را مستند، با تاریخ و مکان خوانده بودم، دوباره یافتم، تقدیم می‌کنم.