یک پیشنهاد مهم

 

سلامُ علیکم؛

           عیدتان مبارک!

 

الهی سلامت باشید و شاد و پُر نور و سُرور و به زودی، فرج را همراه عزیزان‌تان جشن بگیرید.

 

بارها آمدم چیزکی این‌جا بنویسم، هر بار خیلی حدیث نفس بود و غمگین شد و لذا منتشر نکردم.

 

چند موردی هم در باب فیلم‌ها، کتاب‌ها و نواهایی که چشیدم، بود؛ آن‌ها را هم یا وقت نشد و یا تنبلی کردم و یا پریشان و نصفه نیمه بود و...

 

باری، خیلی خلاصه‌ و فشرده می‌شود چند سطر بعدی: 

 

_ کتاب‌های: تنها گریه کن، فرنگیس، ترجمۀ کتاب تحلیل گفتمان سارا میلز، سه جلد کتاب دفاع از فاطمه زهرا سلام الله علیها از سید عمران موسوی خوب بودند. مایل بودید و وقت کردید، بخوانید.  

 

_ از  سینما: هناس، موقعیّت مهدی، بازنده و عنکبوت و صحنه زنی را دیدم؛ همه به یک بار دیدن، می‌ارزند. امروز در تلویزیون تبلیغ روز صفر را هم نشان می‌دادند و گویا اکران شده. پارسال در جشنواره دیده بودم. آن را هم ببینید. کار متفاوتی‌ست در سینمای ایران. راستش، برای اوّلین بار بلیط یک فیلم کمدی را هم گرفتم و در سینما دیدم: شادروان؛ کسل کننده بود و خنده دار نبود. فراستی گولم زد. خیلی تعریف کرده بود ولی من در سینما خوابم گرفت.

خارجی هم یک سریال و چند فیلم و دو مستند هستند که پسندیده‌ام ولی خب صحنه و خشونت و البتّه به قولِ حافظ: «بوس و کنار» و «پیرهن‌چاک» دارد و لذا از تعارف آن بخش ظلمتش می‌ترسم.

 

_ نواها را هم تازگی دو بانوی یکی عرب و یکی ترک یافته ام که به نظرم خیلی خوبند ولی پیشنهاد آن‌ها هم  باشد شاید و به شرط حیات، در ماه ربیع. 

 

_ امّا مهم‌ترین دلیلی که بالاخره تصمیم گرفتم، آب‌گینه را نصف شبی به روز کنم، این سخنرانی است. به جد، باور دارم که باید رزق معنوی‌ات باشد تا بتوانی، آن را گوش کنی. انتهای سخنرانی هم ذکر توسّل و گریز کوتاه و عجیبی دارد به کربلا که خب پیشنهاد می‌کنم بی‌وضو نباشید.

اگر توفیق داشتید و شنیدید، ثوابش باشد برای مادرم در اوّلین بهاری که نیست و حالا فرشته‌های خدا به جای من، قربان صدقه اش می‌روند. 

                                                                                       اضطرار شیعه در زمان غیبت:  (+)

 

_ راستی چند باری که حرم مشرّف شدم، دعاگوی دوستان این فضا هم بودم و برایتان عکس گرفتم و می‌خواستم منتشر کنم که باز دستم به قلم نرفت. منّتی نیست، گفتم بدانید که خدمت امام رءوف نایب الزّیاره هستم و باشد هدیۀ منِ ناقابل به شما، به مناسبت اعیاد.

آن قدر ننوشتم که قوانین این فضا و کار با کلیدهای کیبورد و لپ تاپ را فراموش کرده‌ام. هر کاری کردم نشد، عکسی منتشر کنم. برایتان تعریف میکنم: تصویرِ یک گنبد طلایی با دو مناره که در شب مثل خورشید می‌درخشند.

 

_ التماس دعا

۱۳ ۶
De Sire
۰۴ فروردين ۱۳:۲۰

سلام آبگینه ‌‌‌جان 

چقدر دلتنگ شما بودم 

خوشحالم که برگشتید و نوشتید 

الهی که روح مادر عزیزتون شاد باشه 

بابت پیشنهادها ممنون . ان شاء الله که فرصت بشه و ازشون استفاده کنم 

دوست نداشتم که فقط رفیق شادی‌های شما باشیم. شاید توی غصه‌هاتون میتونستم با شنیدن ، کمی از رنجتون رو به دوش بکشم

 

 

 

پاسخ :

سلام عزیزم
لطف داری مامان خانوم. :)

خواهش می‌کنم. نوش جان. 

خیلی متشکّرم و بلا و غم از شما دور، گلم. 
همسایه
۰۵ فروردين ۰۹:۳۸

سلام و ایام بر شما مبارک باشد

خیلی خوشحال شدم که نوشتید ولی در معرفی صرفه جویی و کم لطفی کردید بانو 

دوست داشتم نشده‌است را در مورد فیلم ها بخوانم.  

خدا مادر عزیزتان را رحمت کند 

خیلی هم تشکر که در حرم امام رضا به یاد ما هستید. 

 

پاسخ :

سلام علیکم
سپاس‌گزارم. ببخشید و برای شروع، همین اندازه را بپذیرید لطفاً. 
خدا رفته گان شما را هم بیامرزد و غرق در نعمات بهشت برین باشند. 
خواهش می‌کنم. 
تار و پود √
۰۵ فروردين ۱۱:۵۲

سلام بر کسی که فراستی گولش زد. دعا کنید رزق مان شود

پاسخ :

سلام بر شما 
اِن‌شاءلله.
عین الف
۰۸ فروردين ۱۳:۰۷

سلام علیکم

نوروز و بهار و سال نو و اعیاد گذشته‌ی ماه شعبان بر شما مبارک! ان شاء الله در سال و قرن جدید، تندرستی و نشاط همراه تمام لحظه‌هایتان باشد و پیوسته پوینده‌ی مسیر رشد و پیشرفت باشید.

سپاس فراوان که نوشتید و منتشر کردید و مثل همیشه پیشنهادهای خوب به خواندکان هدیه کردید و دوچندان سپاس که ما را در دعاهایتان فراموش نمی‌کنید. خیر کثیر نصیبتان!

پاسخ :

علیکم السّلام و رحمة الله. 
به همچنین، متشکّرم و بزرگوارید. 
سپاس فراوان از من است، بابت توجّه و مطالعه. 
خواهش می‌کنم. 
میثم علی زلفی
۱۰ فروردين ۱۲:۴۴

سلام

شاید دو سال بیشتر باشد که نمی نویسم اما هر بار که هر از چند گاهی میایم و ببینم که کسی چیزی نوشته یا نه!

جای خالی نوشته های شما را حس می کنم. هر چند که ماهم خواننده ی آرام و بی حاشیه ای برای شما نبودیم

 

ممنون که ما را نزد امام رئوف یاد می کنید.

خدا مادرتان را در رحمت واسعه خودش قرار دهد

پاسخ :

سلام علیکم
لطف دارید و سپاس‌گزارم. 
خواهش می‌کنم. 
متشکّرم و الهی آمین و پروردگار رفته گان شما را هم رحمت کناد و بیامرزاد. 
الـ ه ـام 8 ...
۲۱ فروردين ۱۴:۱۴

سلام 
سال نو و ماه نو مبارک باشه عزیزم 
ممنون از پیشنهادهای خوبت
خدا مادر نازنینت رو رحمت کنه
به یادتم🌸

پاسخ :

سلام الهام جان 
به همچنین عزیزم، متشکّرم. 
سلامت باشی و ممنون که می‌خوانی. 
الهی آمین. 
لطف داری و من نیز هم! 🙏🏻🌹
نجفی
۱۴ ارديبهشت ۱۶:۴۲

سلام بر خانم موسوی، بلاگر قهار و خوش نویس و خانم معلم مهربان.

طاعات وعبادات شما قبول، و با تاخیر عیدتان هم تسلیت وتبریک.

و همچنین روزمعلم، باز هم با تاخیر🙈

پاسخ :

سلام علیکم جناب آقای نجفی 
لطف دارید و بزرگوارید.  
به همچنین. سپاس. 
نجفی
۱۴ ارديبهشت ۱۶:۴۶

سپاس بی کران سید.🍀🌿🙏

ما که جزو دوستان شما نیستیم ولی همینکه احیانا مطلق مخاطبان و مستفیدان وبتان را در هنگام تشرف به آن قطعه از بهشت، یاد کرده و شریک سلام کرده اید آدم را دچار بسط و رفع قبض می کند...دین را حرمی است در خراسان... الخ

پاسخ :

سلامت باشید. 
قابل نیستم ولی به یاد شما و دوستان مجازی هستم. 
الحمدلله. 
نجفی
۱۴ ارديبهشت ۱۶:۵۲

من از عناصر سه گانه خواندن و دیدن و شنیدن، بیشتر(چیزی در حد ۹۸ درصد در مقابل یک و یک) خواندن طلب هستم تا دیداری و شنیداری، پس به خاطر کتابها تشکر ویژه دارم😅

والبته فایل را هم لود می کنم بشنوم. شما می فرمایید خوب است، خوب است حتما.

پاسخ :

سلامت باشید. 
سپاس بابت مطالعه و حُسن ظنّ حضرت عالی. 
نجفی
۱۶ ارديبهشت ۱۷:۲۸

سلام مجدد

رهین منت شما شدیم. سپاس ویژه.

گوش من برای شنیدن سخنرانی و موعظه و تقریبا مطلق صداهای ضبطی بسیار در استراحت است.به خصوص از آخوند جماعت که صدی ده حرفهایشان فقط حرف است. گفت: نیست واعظ هیچ پند از پنبه به وعظ مرا😎 لا جعلنا الله منهم.

ولی واقعا این سخنرانی آقای کاشانی خوب و مفید بود. البته چند جا حرفهایش می شود مورد ملاحظه باشد(مثل آنجا که بحث معرفت افراد نسبت به وصی امام حاضر یا نسبت به حضرت مهدی ارواحنا فداه رامطرح کرد یک تحلیل لغزنده است و اگر به سبک تحلیل آقایان اتان کلبرگ و مدرسی طباطبایی و حتی آقای منتظری مقدم برود یک آسیب بزرگ است، چون ما به سنیهای گمراه طعنه می زنیمکه شما فاقد ریشه هستید ومذاهبتان جعلی وساختگی است، بر خلاف ما که استمرار اتصالی دارد از صدر اسلام-و بلکه از هبوط آدم- تا حالا. مورد دیگر بحث  " ترسم که بیایی ومن آن روز نباشم" است. درمسلک حب، آدم میل مولا را بر میل خودش ترجیح می دهد ووقتی میان دو محظور است محظور مولا مدنظرش است نه مال خودش. من نوعی مدعی محبت طبق اصل اولویت امام نسبت به هستی و وجودم، باید غصه ام ازنبودن مولا خود این نبودن باشد نه خودخواهی هایی چون امور خودی. حتی اگر امر دایر شود بین جهنم رفتن من و آمدن مولای غریب و محبوس و اسیر عصر غیبت، ترجیح با زیست جهنمی من باید باشد و قانون اولویت و استهلاک باعث می شود دچار ترجیح قبیح و بل اقبح نشویم. خواجه در همین باب گفته: محتاج قصه نیست گرت قصد خون ماست/چون رخت از آن توست... الی آخر غزل. لذا با اینکه مرحوم قاضی اشکال به شعر "من از درمان و درد و وصل و هجران...الخ" که عاشق هر چیزی را می پسندد جزهجران، را برخی وارد می دانند ولی شاید بتوان محمل صحیحی برای شعر باباطاهر یافت،به ویژه با مشرب میرزاجواد ملکی تبریزی. بگذریم حالا. مثل منی را چه به اینحرفها) غرض اینکه واقعا سخنرانی شنیدنی و ارزشمند خوبی بود. تشکر دارم و دست گلت درد نکنه نیلوفر سادات.

پاسخ :

سلام علیکم جناب آقای نجفی 
در باب آن شخصیّت‌هایی که نام بردید، کلبرگ و... آشنایی ندارم و متوجّه اشکال‌تان نشدم. در مورد ان‌قلتِ دوم چه نکته‌ی ظریف و جالبی بود ولی خب من خودم هیچ‌وقت، بودن خودم را ترجیح نمی‌دهم. به‌گمانم، بیشتر طرح همان حسرتِ ندیدنِ حضرتش منظور بوده و هست.  
سلامت باشید و بزرگوارید و خوشحالم که پسندیدید. 
نجفی
۱۶ ارديبهشت ۱۷:۳۹

البته دیروز سخنرانی روگوش دادم. دیشب که حرم رفتم گفتم این دختره باعث شد چند دقیقه چیزخوبی گوش بدم وحالم خوش بشه. یه زیارتنامه و دو رکعت نماز خوندم، گفتم به نیت نیلوفرسادات و ملت وبلاگی اش. البته اخلاص نداشته ما کجا و طهارت قلب واخلاص خانم موسوی وقتی توی صحن حرم مطهر رضوی سلام میده کجا؟

 

دو رکعت هم نمازخوندم و توی قنوتش دعای "اللهم صنمی قریش..." رو تا آخر خوندم و هدیه دادم به پدر ومادر شما.البته گفتن نداره این خرده هدیه ها. ولی گفتم حتما با لعن به ملعونین ابدی تاریخ، دل والدین فقیدخوشحال میشه. به خصوص که منشا ارسال لعن، دخترشون بوده.😴

بازم سخنرانی خوب ازکاشانی و غیرکاشانی یافتید توی بلاگ بزارید، استفاده میبریم. چند هفته قبل توی فارس نیوزخوندم که کاشانی بیچاره رو اجازه ندادن بیاد تلویزیون. چون یه آدم بی عقل احمقی گفته: ضرورت نداره ازحضرت ابوطالب حرف بزنی!

آخه بی همه چیزا، تا کی وچه اندازه می خواید از مذهب حقه،عقب نشینی کنید واین سگ سنی ها رو پر روکنید؟ خدا ذلیلتون کنه اگه قابل اصلاح نیستید.

پاسخ :

خیلی لطف کردید و منّت‌دارم. 
خدا رفته‌گانِ شما را هم رحمت کناد! 
بله، از جهتی بسیار متاسّفم بابتِ این حادثه و از جهتی دیگر، خوشحال! 
درّ و گوهر را که پیش پای هر بی سرو پایی نمی‌اندازند! مباحث آقای کاشانی، مخصوصاً باب توحید و اهل تسنّن مباحث بسیار مغتنم و دقیقی بود که سالِ قبل مطرح کرد و خوشا آنانی که گرفتند..‌
من تقریباً اغلب سخنرانی‌های ایشان را گوش می‌کنم. ترجیح می‌دهم در یک محفل خصوصی‌تر، راحت‌تر مباحثش را مطرح کند و خودسانسوری نکند. هر که طالب هم باشد، به سایت و صفحه‌اش مراجعه می‌کند. در تلویزیون خیلی محظورات دارد، بنده‌ی خدا. 

هععععی...  الهی آمین! 🤲🏻
نجفی
۱۶ ارديبهشت ۱۷:۴۳

صح: اللهم العن صنمی قریش... و ابنتیهما... و اتباعهم.... و... عذبهم 

پاسخ :

بله. سپاس. 
وفا
۲۵ آذر ۲۲:۴۵

چقدر دلممم برای خوندن این مدل متن و لحن تنگ شده بود...
چقدر خوشحالم که زندگی بهت مجال مطالعه و دیدن فیلم و موسیقی میده...میتونم تصویرت رو ببینم وقت خوندن کتاب .. وقت دیدن فیلم وقت گوش دادن به موسیقی....چقدر قشنگ و ملیح و متینی وقت انجام این همش...

پاسخ :

عزیزم!
حُسن نظرته به من وفای نازنینم. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیمِ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد

وَ

عَجِّل فَرَجَهُم!