به پُرباری ابر، به سبک‌باری باد

    سلام و قبول باشد توجّهات و توسّلات شما!

    اِن‌شاءلله ماه مهمانی خدا خوش گذشته باشد!

    از همان اوّلین فصل آغاز برنامه‌ی دکتر موزون، زندگی پس از زندگی را با اشتیاق فراوان تماشا می‌کردم و به نظرم، از معدود برنامه‌های خوب و مغتنم تلویزیون ایران بود و موجب باقیات و صالحاتش. امسال تابستان که مامان رفت آن طرف و پی زندگی‌اش، برای آرامش قلبم، قسمت‌های قبلی را دوباره و سه‌باره در نت می‌دیدم و این ماه مبارکی هم انگار کن که پیِ خبر و پیام و تصویری از مامان باشم، تقریبا‌ً قسمتی را از دست ندادم. در اینستاگرام و این طرف و آن طرف هم که گه گاه می‌بینم، برخی منکر حقیقت و واقعیّت این مستند می‌شوند و می‌گویند که برساخته‌ی مغز است و حاصل کمبود اکسیژن، خنده‌ام می‌گیرد و یاد انکار پیامبران و آیات الهی می‌افتم. واقعاً هم چیزی در این جهانِ پیر و بی‌بنیاد عوض نشده، ما در همان زمانه‌ی جاهلیّت به سر می‌بریم، فقط در لفاف رنگ و ماشین! 

      باز شدن پرونده‌ی تماشا و شهود و تعریف متافیزیک و پرواز روح و برخی ابعادِ آن جهان در میان عوام؛ یعنی اِتمام حجّتِ پروردگار و حضرات با انسان پست مدرن!

 

      دیشب به مرتضی می‌گفتم که نادر طالب‌زاده و دکتر بلخاری، از کراش‌های دوره‌ی نوجوانی من بودند _این واژه‌ی کراش را از دخترهای دبیرستان یادگرفته‌ام_ :)

     خدا او را رحمت کناد. در آب‌گینه و در سال‌های قبل، چندباری از برنامه‌های راز و عصر او گفته بودم. طالب‌زاده وقتی که کسی از فیلم‌های آخرالزّمانی نمی‌گفت و نمی‌دانست، وقتی کسی به مخاطب جهانی شیعه و انقلاب فکر نمی‌کرد، مستند می‌ساخت و سفر می‌رفت و  کارشناس خارجی دعوت می‌کرد و از امام زمان (عج) و مهدویّت و موعود می‌گفت. 

    این حزب اللّهی‌های اصطلاحی هم که امروز برای رفتنش عزا گرفته‌اند و مطلب می‌نویسند و پس از رفتنش، تکریمش می‌کنند، به خاطر آن که سال ۸۸، به رفتار و اقداماتِ  تلویزیون و سانسورها و برخی مسئولین انتقاد داشت، تکفیرش کرده بودند و قبولش نداشتند و نادیده‌اش می‌گرفتند. 

خوشا او که یک عمر با قلب ناآرام و درد سینه، از امام زمانش گفت و ساخت. طوبی لهم و حُسن مآب!

 

در قنوتِ نمازِ عید فطر، وقت گرفتنِ جایزه‌ و عیدی‌ها برای شفای همه‌ی بیماران، التماسِ دعا!

 

لینک مطالب قبل در مورد نادر طالب‌زاده در آب‌گینه:    +   +  +

 

۶ ۴
تار و پود √
۱۱ ارديبهشت ۰۹:۵۲

واسه بدهکارا هم ایضا

پاسخ :

حاجت روا!
نجفی
۱۴ ارديبهشت ۱۷:۰۳

حقیقتا حضرت امام عصر علیه السلام، از چندین جهت، غریبتر و مظلومتر از همه ائمه و انبیاست و روح مرحوم طالب زاده، شاد که ملکوت دل و ذهنش از این حیث پررنگ بود. نگاه خاص با من مطلق یا بر من حزب اللهی ها هم که به جای خود محفوظ. خداوند شر همه شان که اسم بی مسمی و نقض غرضی اند ازشر ملت مفلوک ایران کم کند که ماده و معنایشان حراج این بی فکران شد و بر باد رفت. در کتاب الکی "ایرانیان لبنانی" هنگام شرح حال زینب مهنا، استطرادا از این رویکرد دژخیمانه درباره مرحوم طالب زاده یاد کرده ام. البته آن وقت ایشان زنده بود. کراش را هم نفهمیدم یعنی چه؟ لابد از اصطلاحات دهه هفتاد هشتادی هاست که برای ما پیرمردان نامفهوم است. سیاق کلام گویا نشان می داد یعنی الگو و شخصیت ذهن درگیر کن و مورد اعتنا؟ نه؟ لینک های نادری هم بازنشد. در هر حال ممنون و روح همه اموات از شیعیان حضرت حیدر کرار علیه السلام شاد.

پاسخ :

الهی آمین!
عجب! استفاده می‌کنم اِن‌شاءلله. سپاس.
بله، به گمانم و البتّه علاقه و عشق نوجوانی، مثلاً! من هم نمی‌دانستم! :)
فکر می‌کنم لینک‌ها حالا دیگر قابل رویت باشد. همه ی یادداشت‌ها را سال قبل غیر قابل دسترس کرده بودم و یادم نبود. ببخشید. 
الهی آمین! 
نجفی
۱۴ ارديبهشت ۱۷:۰۵

اصلاحیه: از سر ملت...

پاسخ :

بله. 
عین الف
۱۵ ارديبهشت ۰۳:۳۰

سلام علیکم

طاعات و عبادات در درگاه حق مقبول و عیدتان مبارک!

از این برنامه («زندگی پس از زندگی») چند قسمتی بیشتر نصیبم نشده است تاکنون (آن هم فقط همین امسال).

روح رفتگان، به‌ویژه مادر گرامی شما و نیز جناب طالب‌زاده قرین آرامش و رحمت الهی!

لینک‌ها باز شدند، اما محتوایی قابل مشاهده و مطالعه نبود.

پاسخ :

و علیکم السّلام و رحمة الله. 
به همچنین. سپاس‌گزارم. 
اِن‌شاءلله توفیق حاصل شود. 
الهی آمین و رفته‌گان شما هم نیز. متشکّرم. 
یادداشت‌ها را سال قبل غیر قابل دسترس کرده بودم. حالا اصلاح شد، به گمانم. عذرخواهم. 
سپاس بابتِ مطالعه. 
نجفی
۱۶ ارديبهشت ۱۸:۱۱

ارجاعات لینکی قابل دسترسی شد. متشکر.

من نمی دونستم این قابلیت رو بلاگ داره، چون کم و مثل مجانین ادواری، معمولا چند هفته یا چند ماه یه بار میام به رفقای مجازی قدیمی سر بزنم، میدیم بعضی وبلاگها، حذف شده.بعضی هم حذف نشده ولی مطلبی نمایش داده نمیشه مثل وب سوران. الان ماجرا برام حل شد.

یا علی

التماس دعا

پاسخ :

دور از جان! 
سپاس از من است بابتِ مطالعه و توجّهِ شما. 
محتاجم به دعا! 
وفا
۲۵ آذر ۲۳:۰۱

متاسفانه فرصت دیدن برنامه ی رو که در موردش صحبت کردی نداشتم.. فقط یک ربع از یک قسمت رو اون هم در حالی که در مکان عمومی بودم دیدم... و واقعاااابه غیر از وقتی که نداشتم، طاقت دیدنش رو هم نداشتم با اینکه خیلی میشنیدم که برنامه ی خوبیه...( ببین چقدرررر شکننده شدم که دیدن همچین برنامه ای حال منو جوری به لحاظ روحی بد میکنه که برگشتن به حالت عادی برام خیلی سخت میشه..) 

من خودم از این مدل تجربه ها نداشتم اما تجربه های عجیبی داشتم با از دست دادن پاره ای از وجودم..نمیدونم انگار هر جوووری که بتونی عمیقا به مرگ نزدیک بشی یا از تعلقات دنیایی دور بشی..درهای خاضی به روت میتونه باز بشه.. و این ربطی به خوب بودن و پاک و پاکیزه بودن آدم ها هم نداره.... همش لطف خداست.. خدای ما خدای آدم های کم ایمان و بی ایمان هم هست..!!

پاسخ :

بله! لطف خدا بیشتر از جرم ماست. 
ولی هر وقت تونستی ببین! یه جورایی حجّت بر آدم تمام میشه. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیمِ

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد

وَ

عَجِّل فَرَجَهُم!